Kontakt os
Velkommen til vores kontaktside, vælg venligst den formulering, der bedst beskriver din forespørgsel og udfyld venligst skemaet så udførligt som muligt..
Service og support
OBS! Spørgsmål vedrørende "Nintendo eShop", "My Nintendo Store" og "Nintendo Accounts" håndteres af Nintendo i Tyskland. Skriv venligst til contact@nintendo.de (kommunikation på engelsk) for at kontakte dem. Hvis du har spørgsmål vedrørende "My Nintendo Gold Points" eller "Just for You Promo", bedes du i stedet skrive til service@nintendo.de.
Hurtig hjælp
Vi registrerer de modtagne servicesager så hurtigt som muligt. Kontrollér altid, at pakken faktisk er modtaget af os og datoen, før du sender din statusanmodning. Hvis pakken blev modtaget hos os for mindre end tre dage siden, vil vi ikke kunne give sagen status, da der normalt er mindst tre dages kø for modtagne sager, før de registreres i vores system. I visse perioder kan ventetiden være helt op til to uger. Hvis du ikke har sendt pakken sporbart, kan vi ikke garantere, at vi kan give nogen status. Hvis du som forbruger har sendt sagen via en forhandler, beder vi dig primært forespørge om status via din forhandler.
Kortet er beskadiget, jeg kan ikke læse koden.
Dette håndteres direkte af Nintendo. Følg venligst disse instruktioner for at bede om hjælp. Tag et billede af kodekortet, det er vigtigt, at hele siden med koden er synlig på billedet. Vedhæft billedet OG et billede af kvitteringen i en e-mail til
Koden virker ikke! Jeg får bare en fejlbesked.
Bemærk venligst, at koder er beregnet til brug i Nintendo eShop på din konsol og er beregnet til en bestemt region, så du kan ikke bruge en kode beregnet til fx den amerikanske region på en dansk konto, og det samme gælder for valuta. Hvis du har kontrolleret dette, og kortet stadig ikke virker, skal du vedhæfte et billede af koden i formularen nedenfor, så vil vi se nærmere på problemet.
Jeg modtog aldrig koden, som skulle indgå i mit digitale køb.
Koder, der udleveres i forbindelse med digitale køb, sendes til den samme e-mailadresse, som kvitteringen for købet, men kommer normalt i en separat e-mail. Kontrollér venligst, at e-mailen ikke er sorteret som spam af din e-mailklient. Husk, at der kan gå lidt tid, før koden kommer frem. Hvis koden stadig ikke skulle være dukket op, skal du udfylde formularen nedenfor, du er velkommen til at vedhæfte kvitteringen for dit køb og sørge for at indtaste den samme e-mailadresse, som kontoen er tilknyttet.
Jeg forsøger at handle på Nintendo Switch.
Kontrollér venligst, at du har dækning for købet på det kort, du anvender. Kontrollér også, at du har indtastet de korrekte oplysninger. Hvis du bruger gemte kortoplysninger, kan du prøve at slette de forudindtastede oplysninger og registrere kortet igen. Endelig bør du også tjekke med din bank eller dit kreditkortfirma, at fejlen ikke ligger hos dem. Hvis fejlen fortsætter: Udfyld formularen nedenfor og indtast den samme e-mailadresse, som den konto, du forsøger at handle med, er knyttet til.
Jeg forsøger at handle på en Nintendo 3DS, 2DS eller Wii U.
På de enheder, der bruger kontotypen Nintendo Network ID, kan du ikke længere købe med kreditkort direkte i Nintendo eShop. Du skal oprette en Nintendo Account (hvis du ikke allerede har en) på hjemmesiden my.nintendo.com og derefter slå den sammen med dit NNID for at kunne indbetale penge via din Nintendo Account, som du kan bruge på dit NNID i Nintendo eShop på din konsol. Husk at oprette kontoen til den samme person, som dit NNID er oprettet til.
Nintendo Network ID (Nintendo 3DS / 2DS og Wii U).
Hvis du har anmodet om en ny adgangskode, men ikke har modtaget den, bør du altid tjekke spam-mappen for at sikre dig, at e-mailen ikke er havnet der. Hvis du ikke selv kan anmode om et nyt password via konsollen, kan du udfylde nedenstående formular, så hjælper vi dig. Husk at indtaste den samme e-mailadresse, som kontoen er knyttet til. Hvis din oprindelige e-mailadresse ikke kan bruges, vil vi bede om nogle andre oplysninger for at bekræfte, at du ejer kontoen. Bemærk venligst, at det ikke er tilladt at overtage en anden persons konto.
Nintendo Account (Nintendo Switch).
Du kan anmode om en ny adgangskode på det websted, hvor du oprettede og administrerede din Nintendo Account: accounts.nintendo.com/. Hvis du har anmodet om en ny adgangskode, men ikke har modtaget den, bør du altid tjekke spam-mappen for at sikre dig, at e-mailen ikke er havnet der. Husk, at det er forbudt at sælge eller overføre din konto til en anden person, kontoen er personlig.
Hvis du har problemer med totrinsgodkendelse, eller hvis du ikke længere har adgang til den e-mailadresse, der er registreret til Nintendo Account.
Vi kan kun hjælpe dig, hvis vi kan bekræfte, at du rent faktisk er kontoens ejer. For at gøre dette skal du give os følgende oplysninger:
- Nintendo Account Sign-In ID eller Nintendo Network ID (NNID skal være tilknyttet din Nintendo Account)
- E-mailadresse, der er tilknyttet din Nintendo Account
- Registreret fødselsdag (År/Måned/Dag)
- Serienummeret på den primære konsol
- Titler på mindst tre spil/software, der er købt via kontoen
Alle spørgsmål vedrørende Nintendo eShop, My Nintendo Store og Nintendo-konti håndteres af Nintendo i Tyskland. Kontakt venligst
Hvis du har mistanke om, at kontoen er blevet hacket.
Skift straks kontoens adgangskode samt på alle konti, hvor du evt. bruger de samme oplysninger. Send en e-mail til
Er din Nintendo-konsol blevet stjålet, skal det anmeldes til politiet. Det er vigtigt at oplyse konsollens serienummer til politiet. Det er kun politiet, som har mulighed for at indhente informationer, der gør det muligt at spore konsollen
For at få hjælp til dette, skal du have adgang til konsollen og ringe til Bergsala Service Center på telefon 70 25 60 80 (mandag-fredag kl. 8.00-15.00). Bemærk venligst, at du som ringer skal være voksen, og at konsollen skal være indstillet på korrekt dato og tid.
Media, presse og influencers
Hvis du har spørgsmål om anmeldereksemplarer, illustrationer eller video til anmeldelser. Eller andre spørgsmål vedrørende Nintendos varemærke, bedes du venligst udfylde denne formular så udførligt som muligt..
Til orientering
Vi samarbejder med diverse medier, influencere og streamere i Danmark og er altid interesserede i at se på nye muligheder for at sprede spilglæde!
Skriv venligst lidt om dig selv og send gerne links med til dine relevante kanaler.
Jeg vil gerne være forhandler
Dejligt at høre, du gerne vil være forhandler. Vi ønsker, at alle vores forhandlere skal have et bredt udvalg af vores produkter for at sikre forbrugerne en god service. Det betyder, at din første ordre skal omfatte hardware, software og tilbehør..
Til orientering
Før vi kontakter dig, foretager vi en kreditvurdering af din virksomhed..